Original title:
Analýza sportovního projektu "S ČT SPORT NA VRCHOL" a marketingová strategie pro slovenský trh
Translated title:
The analysis of the sport project "S ČT SPORT NA VRCHOL" and marketing strategy of entering on Slovak market
Authors:
Kovaříková, Barbora ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Svěcený, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analýza sportovního lyžařského projektu S ČT sport na vrchol od roku 2011 - 2014 spolu s následným návrhem marketingové strategie pro slovenský trh. Bakalářská práce poukazuje na propojení teorie a praxe. Za pomoci využití velkého spektra metodiky psaní jsou zodpovězeny stanovené cíle práce. Prostředí sousedního státu je vybráno především z důvodu historické vzájemnosti, bezproblémové verbální komunikaci a tradiční správné rivalitě. Mezinárodní pole působnosti přidává projektům na atraktivitě.The aim of this thesis is the analysis of the sport project "S ČT sport na vrchol" during the years 2011 - 2014 with the suggestion of the marketing strategy for the Slovak market. The thesis is a combination of theoretical solutions and analytical part. The objectives are answered with the aid of large spectrum of methodology. The neighbour state is chosen on the grounds of historical mutuality, problem-free verbal communication and traditional sibling rivalry. The international market adds the attractiveness to those projets.
Keywords:
marketing; skiing; Slovakia; sport; SWOT analysis; lyžování; marketing; Slovensko; sport; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45074