Original title:
Česko-francouzské obchodní vztahy s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Translated title:
The Czech-French business relations with consideration of the cultural differences
Authors:
Pivoňková, Adéla ; Müllerová, Františka (advisor) ; Střecha, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je analýza vzájemných obchodních vztahů České republiky a Francie, dílčím cílem je analýza obchodního jednání s Francouzi. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola obsahuje obecnou charakteristiku Francie. Druhá kapitola pojednává o zahraničním obchodě České republiky a Francie, poté analyzuje vzájemné obchodní vztahy. Třetí kapitola je o francouzské kultuře a obchodním jednání s Francouzi. Poslední kapitola se věnuje rozhovorům s českými obchodníky, kteří mají s obchodním jednáním s Francouzi zkušenosti.The aim of this bachelor thesis is to analyze mutual business relations between the Czech Republic and France and to analyze business meetings with the French. The bachelor thesis is divided into four chapters. The first chapter is a general characteristic of France. The second chapter deals with the foreign trade of the Czech Republic and France and then it analyzes mutual business relations between these two countries. The third chapter is devoted to the French culture and business meetings with the French. The last chapter is based on interviews with Czech businessmen who have experience with negotiations in France.
Keywords:
business; culture; France; meetings; The Czech Republic; Francie; jednání; kultura; obchod; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45384