Original title:
Marketing města Český Brod
Translated title:
Marketing of the town Český Brod
Authors:
Thomesová, Vendula ; Švanda, Pavel (advisor) ; Luštický, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá marketingem města Český Brod. Cílem práce je zanalyzování marketingových aktivit města a následné navrhnutí doporučení na zlepšení. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z teorie marketingu cestovního ruchu. Praktická část nejprve představuje město Český Brod a poté se věnuje zhodnocení marketingových aktivit města. Tato analýza je uskutečněna formou SWOT analýzy a sestavením marketingového mixu, který odráží výsledky ankety, která byla provedena na území města Český Brod. Závěrečná kapitola navrhuje opatření vedoucí ke zlepšení marketingových aktivit a k rozvoji cestovního ruchu města.This bachelor thesis deals with marketing of the town Český Brod. The aim of the thesis is to analyze marketing activities of the town and to recommend improvements. The theoretical part defines the basic terms of the theory of tourism marketing. The practical part firstly introduces Český Brod and evaluates marketing activities of the town. This analysis is carried out in the form of SWOT analysis and marketing mix that reflects the results of survey which took place on the territory of the town Český Brod. The final chapter proposes improvements of marketing activities and development of the tourism of the town.
Keywords:
marketing; marketing mix; tourism; cestovní ruch; marketing; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45576