Original title:
Strategie firmy PETROF, spol. s r.o. při vstupu na zahraniční trhy
Translated title:
Foreign market entry strategy of the company PETROF, spol. s r. o.
Authors:
Nekrepová, Nataša ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Hanuš, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola práce je věnována společnosti PETROF, její historii, současnosti a produkci akustických pian. Ve druhé kapitole práce popisuje světový trh s piany, pozici společnosti PETROF na trhu s piany a její konkurenty. Třetí kapitola se zabývá teorií mezinárodní marketingové strategie a je znázorněna na příkladu společnosti PETROF. V poslední kapitole jsou uvedeny nejvýznamnější odbytové trhy společnosti a doporučení do budoucna.The first chapter of the thesis is dedicated to the company PETROF, its history, present and production of acoustic pianos. In the second chapter, the thesis describes the world market of acoustic pianos, PETROF's position on this market and its competitors. The third chapter follows up the theory of international marketing strategy on the example of PETROF. The company's most important sales market are listed in the last chapter, where a recommendation is given.
Keywords:
acoustic pianos; business expansion; international trade; PETROF; akustická piana; expanze podniků; PETROF; zahraniční obchod
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45380