Original title:
Neuromarketing a analýza nákupního rozhodování dle specifické typologie zákazníků
Translated title:
Neuromarketing and analysis of purchase decision according to special typology of the costumer
Authors:
Jarolímová, Nikola ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Jančík, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma Neuromarketing a analýza procesu nákupního rozhodování dle specifické typologie zákazníka se zaměřuje na využití metod neuromarketingu v praxi. Neuromarketing je jednou z metod marketingového výzkumu a symbolizuje propojení neurovědy s marketingem. Cílem této bakalářské práce je na základě výzkumu psychofyziologických reakcí respondentů a aplikace emočního modelu Limbic analyzovat využití metod neuromarketingu v marketingové komunikaci. Práce je založena na výstupech konkrétních neuromarketingových výzkumů, data pro práci jsou získávána z účasti na výzkumu ve společnosti eMerite, z dotazníkového šetření a dalšího výzkumu autorky práce.The Bachelor's thesis on the topic of Neuromarketing and analysis of purchase decision process according to special typology of the customer is focused on the use of neuromarketing methods in practice. Neuromarketing is one of the marketing research methods and it represents the combination of neuroscience and marketing. This Bachelor's Thesis aims to analyse the use of neuromarketing methods in marketing communication based on the psychophysiological research which measures responses of respondents and emotional system Limbic. The Thesis is based on certain neuromarketing research output. The data employed in the thesis are collected by participating on a research in a company eMerite, survey and further research made by the author.
Keywords:
Colour; Customer; Emotions; Limbic map; Limbic types; Marketing communication; Neuromarketing; Process of purchase decision; Shape; Barva; Emoce; Limbic; Limbická mapa; Limbické typy; Marketingová komunikace; Neuromarketing; Proces rozhodování; Tvar; Zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46264