Original title:
Vliv profesní etikety na chod společnosti
Translated title:
The influence of professional etiquette on a company
Authors:
Kuchařová, Pavla ; Müllerová, Františka (advisor) ; Novotný, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo zjistit jaký má vliv profesní etikety na chod společnosti. První část se zabývá teoretickými poznatky, charakteristikou a vymezením pojmu profesní etikety a nastavených pravidel při komunikaci a volbě oblékání a popisem kulturních specifik Německa a Švýcarska při obchodním jednání. Následující dvě kapitoly jsou věnovány praktickému přínosu práce, přestavují základní informace o společnosti Nanosun a porovnání kulturních specifik Německa a Švýcarska dle Hofstede s vlastními poznatky z praxe. Poslední část je věnována vyhodnocení dotazníkového šetřeníThe aim of this thesis was to find out the impact of professional etiquette on a company. The first part deals with theoretical findings such as characterization and definition of the concept of professional etiquette, set rules for communications and for choice of dressing and description of cultural specificities Germany and Switzerland in business negotiations. The following two chapters describe the practical contribution of the thesis, which represents the basic information about the company Nanosun and presents the comparisons of cultural specificities of Germany and Switzerland according to Hofstede with own knowledge of the practice. The last part deals with analyzing the questionnaire survey.
Keywords:
communication; Germany; Hofstede; professional etiquette; Switzerland; Hofstede; komunikace; Německo; profesní etiketa; Švýcarsko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45702