Original title:
Analýza a tvorba vizuální podnikové identity pomocí moderních metod a aplikací
Translated title:
Analysis and developement of visual corporate identity using modern methods and applications
Authors:
Hniličková, Klára ; Zumr, Jiří (advisor) ; Khabirova, Maja (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce bylo vytvoření nové vizuální podnikové identity pro společnost K-IT. Práce vysvětluje důležitost kvalitní vizuální podnikové identity nejen z estetického, ale také z marketingového hlediska. Práce začíná úvodem do problematiky digitální grafiky a popisem programů použitých pro vývoj jednotlivých částí vizuální podnikové identity, tedy bitmapového grafického editoru Adobe Photoshop a vektorového grafického editoru Adobe Illustrator. Dále práce osvětluje principy podnikové identity. V druhé polovině práce se věnuji analýze stávající vizuální podnikové identity společnosti. Součástí této části práce je také moje vlastní shrnutí obecných zásad pro tvorbu vizuální podnikové identity a vysvětlení vzniku a funkce jejích jednotlivých částí. Poslední částí je praktické vytvoření nové vizuální podnikové identity a popis principů, které byly při jejím vytváření použity.This project focuses on the step-by-step development of new visual corporate identity for a company under the name "K-IT". The paper contains an elaborate explanation of the importance of quality visual corporate identity, both from an aesthetic point of view and also in relation to marketing. The work begins with a brief introduction to digital graphics and descriptions of applications used for designing each and every part of the new visual corporate identity - Adobe Photoshop, bitmap editor, and Adobe Illustrator, vector editor. Further on the paper clarifies the principles of corporate identity and in the second half I proceed to analyze the company's current identity. Another component of this section is my own summary of general principles for designing visual corporate identity and information about the history and function of each of its parts. The project's final component is the actual design process of the new visual corporate identity, along with an explanation of methods and principles used.
Keywords:
Adobe Systems; Corporate design; Corporate identity; Graphics; Marketing; Adobe Systems; Grafika; Marketing; Podniková identita; Podnikový design
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45694