Original title:
EXPANZIA STORYOUS NA ZAHRANIČNÉ TRHY
Translated title:
Storyous expansion into foreign markets
Authors:
Nagy, Dávid ; Král, Petr (advisor) ; Wiesner, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca sa týka expanzie spoločnosti Storyous na zahraničné trhy. Cieľom je vybrať vhodný trh alebo trhy pre expanziu, a to následovne. V počiatku si určíme teoretický základ, ktorý nám pomôže v praktickej časti práce. Z pomedzi 21 krajín sveta si na základe bodovacej metódy určíme tri krajiny, na ktorých prevedieme PEST analýzu a Porterov model piatich síl. Charakterizujeme si spoločnosť Storyous a vypracujeme marketingový mix. Na záver doporučíme vhodné trhy pre zahraničnú expanziu spoločnosti Storyous.Práce se týká expanze společnosti Storyous na zahraniční trhy. Cílem je vybrat vhodný trh nebo trhy pro expanzi, a to následovně. V počátku si určíme teoretický základ, který nám pomůže v praktické části práce. Z pomezi 21 zemí světa si na základě bodovací metody určíme tři země, na kterých provedeme PEST analýzu a Porterův model pěti sil. Charakterizujeme si společnost Storyous a vypracujeme marketingový mix. Na závěr doporučíme vhodné trhy pro zahraniční expanzi společnosti Storyous.The work relates to the company Storyous expansion into foreign markets. The aim is to select the appropriate market or markets for expansion, as follows. In the beginning we determine a theoretical basis which will help us in the practical part. From among the 21 countries in the world based on a scoring method we determine the three countries, to be conducted by PEST analysis and Porter's five forces model. We characterize the company Storyous and develop a marketing mix. Finally, we will recommend suitable markets for foreign expansion of the company Storyous.
Keywords:
Marketing mix; PEST Analysis; Porter's five forces model; Marketingový mix; PEST analýza; Porterův model pěti sil
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45678