Original title:
Vybudovanie CRM v konkrétnom podniku
Translated title:
Building CRM in selected company
Authors:
Bednárová, Lenka ; Koliš, Karel (advisor) ; Jiřinová, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Teoretická časť bakalárskej práce sa venuje definovaniu CRM a ďalších pojmov, vytváraním stratégie a budovaniu CRM. V rámci budovania CRM sa rozoberá nadväzovanie vzťahov so zákazníkmi, ich upevňovanie a rozvíjanie, hodnota zákazníka pre podnik a hodnota pre zákazníka. Praktická časť informuje o vybranom podniku a jeho zameraniu na trhu, zisťuje súčasný stav CRM v podniku a porovnáva ho s prozákazníckym prístupom konkurencie. Na základe získaných informácií a objavených nedostatkov, je cieľom práce navrhnúť odporučenia pre zlepšenie, ktoré by zefektívnili proces riadenia vzťahov so zákazníkmi.Teoretická část bakalářské práce se věnuje definování CRM a dalších pojmů, vytvářením strategie a budování CRM. V rámci budování se rozebírá navazování vztahů se zákazníky, jich upevňování a rozvíjení, hodnota zákazníka pro podnik a hodnota pro zákazníka. Praktická část informuje o vybraném podniku a jeho zaměření na trhu, zjišťuje současný stav CRM v podniku a porovnává ho s prozákazníckym přístupem konkurence. Na základe získaných informací a objevených nedostatků, je cílem práce navrhnout doporučení pro zlepšení, které by zefektivnili proces řízení vztahů se zákazníky.The theoretical part of the bachelor thesis deals with defining CRM and other concepts, developing strategy and building CRM. Within the concept of building CRM is discussed establishment of relationships with customers, strengthening and development of these relationships, customer value and value for customer are discussed. The practical part provides information about the selected company and its focus on the market, examines the current state of CRM in the company and compares it with customer-centric approach of competition. Based on the obtained information and discovered deficiencies, the aim of the study is to suggest recommendations for improvement that would streamline the process of managing customer relationships.
Keywords:
customer loyalty; customer relationship management; customer satisfaction; customer value; phases of relationship with customers; fáze vztahu se zákazníky; hodnota zákazníka; loajalita zákazníka; spokojnost zákazníka; řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47082