Název:
Metadata a zpřístupňování informací na internetu
Překlad názvu:
Metadata and accessing informations on the internet
Autoři:
Škála, Michael ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Vojíř, Stanislav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je nejdříve seznámit čtenáře s metadaty po teoretické stránce, jejich vývoj a dělení. Následně přiblížit mnou vybrané příklady systémů, které v současnosti s metadaty pracují a to Wikipedii a digitální knihovny. V další kapitole popisuji, jak pracují internetové vyhledávače a také je zde popis několika vybraných nejznámějších zástupců vyhledávačů. Poslední část je zaměřena na optimalizaci webových stránek pro vyhledávače pomocí technik SEO a SEM, které pomáhají při zviditelnění a případnému zvýšení návštěvnosti webových stránek. Výsledkem práce je seznámení čtenáře se základy funkcí metadat a popsat praktické systémy, ve kterých na ně lze narazit. Také má čtenáře seznámit s fungováním internetových vyhledávačů a s principy optimalizace webových stránek, ke kterým lze taktéž metadata využít a přiblížit, jaký vliv metadata na optimalizaci mají.The aim of this bachelors thesis is firstly introduce reader with metadata by its theoretical side. Then make approach with examples of systems of my choise, which currently works with metadata, namely Wikipedia and digital libraries. In the next chapter I describe how web search engines works and also you can find here some of the most well-known representatives of search engines. The last part is aimed on web pages optimization for search engines with SEO and SEM techniques, which helps with making web pages more visible and potentional increase in traffic of web pages. The result of this work is introducing reader with basic functions of metadata and describe practical systems, in which you can find them. Also it suppose to familiarize the reader with functioning of web search engines and with optimization principles of web pages in which you can also use them and approach how metadata effect optimization.
Klíčová slova:
data; metadata; SEM; SEO; vyhledávač; data; metadata; SEM; SEO; vyhledávač
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45655