Original title:
Typologie spotřebitele na trhu s čaji jako charakteristika značky
Translated title:
Typology of consumer in the tea market, as a brand characteristic
Authors:
Kůtová, Karolina ; Tahal, Radek (advisor) ; Tolarová, Marie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce na téma "Typologie spotřebitele na trhu s čaji jako charakteristika značky" se zabývá charakteristikou spotřebitelů jednotlivých značek čaje a jejich nákupním chováním. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá důležitostí segmentace trhu, nákupních chováním, typologií spotřebitele a tvorbou marketingového výzkumu. V praktické části je věnována pozornost situaci na čajovém trhu a dotazníkovému šetření s cílem popsat spotřebitele největších hráčů na trhu.The Bachelor Thesis entitled " Typology of consumer in the tea market, as a brand characteristic" characterizes tea consumers of various brands and their consumer behavior. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part presents the importance of market segmentation, consumer behavior, consumer typology and methodology of marketing research. The practical part focuses on the tea market conditions, including the questionnaire survey with the purpose to describe consumers of the biggest players in the tea market.
Keywords:
consumer; consumer behavior; consumer typology; Nielsen; retail audit; segmentation; maloobchodní audit; Nielsen; nákupní chování; segmentace; spotřebitel; typologie spotřebitele
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45315