Original title:
Využití online marketingu a nákladové analýzy ke zvýšení ziskovosti hotelu
Translated title:
The use of online marketing and cost analysis to increase the profitability of the hotel
Authors:
Sklenka, Mario ; Roun, Vlastimil (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce "Využití online marketingu a nákladové analýzy ke zvýšení ziskovosti hotelu" je kalkulace nákladů na vybranou kategorii pokoje s cílem stanovit nákladovou náročnost ubytovacího zařízení a na základě toho připravit na míru stavěnou marketingovou kampaň, která by hotelu pomohla navýšit obsazenost a tím navýšila zisk podniku. Dále je práce zaměřená na online marketing a jeho benefity pro hotelový segment.The subject of the bachelor thesis entitled "The use of online marketing and cost analysis to increase the profitability of the hotel" is an analysis of costs which arise in the selected room category to determinate the cost effectiveness and on the basis prepare custom-built marketing campaign, which would help to increase the availability and the company profit. The thesis is focused on online marketing and its benefits for the hotel segment.
Keywords:
calculation; costs; online marketing; kalkulace; náklady; online marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44603