Original title:
Soukromé informace při vstupu na koncentrované trhy
Translated title:
Private information in entry to concentrated markets
Authors:
Šimák, Vojtěch ; Koubek, Ivo (advisor) ; Vozárová, Pavla (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá získáváním soukromých informací při vstupu nové firmy na koncentrované trhy. Cílem práce je ukázat, kolik soukromých informací bude nově vstupující firma požadovat a jak soukromé informace ovlivní výstup firmy a její zisk. Práce využívá k určení optimálního množství soukromých informací standardní optimalizační nástroje mikroekonomické analýzyThis thesis deals with gathering of private information when company tries to enter on concentrated markets. Aim of the thesis is to show how much private information will company require and how is its output and profit affected by private information. Thesis uses standard optimalization tools of microeconomic analysis.
Keywords:
automotive industry; oligopoly; oligopsony; private information; automobilový průmysl; oligopol; oligopson; soukromé informace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47949