Original title:
Ocenění společnosti RACIO, s.r.o.
Translated title:
The valuation of the company RACIO, s.r.o.
Authors:
Kulmonová, Petra ; Scholleová, Hana (advisor) ; Smrčka, Luboš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je odhad tržní hodnoty společnosti Racio, s.r.o. k datu 01. 07. 2014. Tržní hodnota představuje peněžní částku, kterou je ochoten zaplatit průměrný zájemce na trhu. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů, popisem postupu ocenění včetně využívaných vzorců a metod. Druhá část diplomové práce je praktická, ve které aplikuji teoretické znalosti z oblasti oceňování pro potřeby ocenění společnosti Racio. Strategická analýza, jejímž výstupem je prognóza tržeb společnosti, tvoří výchozí krok ocenění. Následuje finanční analýza hodnotící finanční zdraví podniku. Na základě těchto analýz jsou naprognózovány generátory hodnoty umožňující provedení odhadu a predikce finančního plánu. Závěrečná část práce je zaměřena na samotné ocenění závodu Racio metodou DCF APV.The aim of this diploma thesis is to estimate the market value of the company Racio Ltd. as of the date 07/01/2014. Market value represents the amount of money, which is an average market customer willing to pay. The thesis is divided into two parts. The first, theoretical part deals with the definition of related basic terms, describes the process of business valuation including used formulas and methods. The second part is practical; business valuation theoretical framework is applied to specific company -- Racio, s.r.o. Starting point of business valuation process is strategic analysis; the outcome is prediction of company sales forecast. The following financial analysis evaluates the financial health of the company. On those two analyses, generators values (which enable drawing up of financial plan) are designed. The final section focuses directly on valuation of the company Racio Ltd. using DCF APV method.
Keywords:
business valuation; DCF APV; market value; Racio, s.r.o.; strategic analysis; metoda DCF APV; ocenění podniku; Racio, s.r.o.; strategická analýza; tržní hodnota
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43546