Název:
Portál pre podporu výučby cudzích jazykov
Překlad názvu:
Portal supporting the teaching process of foreign languages
Autoři:
Banáková, Lucia ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je návrh a vývoj portálu pre podporu výučby cudzích jazykov. Tento portál by mal slúžiť pre študentov na precvičovanie učiva prostredníctvom hier. Učiteľom by mal poskytnúť možnosť administrácie študentov, obsahu, ktorý jednotlivé hry študentom predkladajú, možnosť zadávať študentom úlohy a prezerať si výkon študentov v hrách. Prvá časť práce sa venuje hrám a gamifikácií vo výuke z teoretickej stránky, analýzou vybraných gamifikovaných či herných systémov podporujúcich výučbu cudzích jazykov a prieskumu záujmu o takýto produkt a jeho žiadaných vlastností medzi pedagógmi cudzích jazykov. Nasleduje návrh funkcionality samotného portálu, popis architektúry systému a uživateľská príručka. Praktickým výstupom práce je webová aplikácia, ktorú možno jednoducho rozšíriť o ďalšie hry vďaka vytvorenému programovému rozhraniu.Cílem diplomové práce je návrh a vývoj portálu pro podporu výuky cizích jazyků. Tento portál by měl sloužit pro studenty na procvičování učiva prostřednictvím her. Učitelům by měl poskytnout možnost administrace studentů, obsahu, který jednotlivé hry studentům předkládají, možnost zadávat studentům úkoly a prohlížet si výkon studentů ve hrách. První část práce se věnuje hrám a gamifikaci ve výuce z teoretické stránky, analýzou vybraných gamifikovaných či herních systémů podporujících výuku cizích jazyků a průzkumu zájmu o takový produkt a jeho žádaných vlastností mezi pedagogy cizích jazyků. Následuje návrh funkcionality samotného portálu, popis architektury systému a uživatelská příručka. Praktickým výstupem práce je webová aplikace, kterou lze jednoduše rozšířit o další hry díky vytvořenému programovému rozhraní.The aim of the diploma thesis is to design and develop portal supporting the teaching process of foreign languages. This portal should help students to practice the previously learned topics and provide their teachers with the possibility to administer students, the subject matter presented in the games, give assignments and view performance of their students in the games played. The first part of the thesis presents games and gamification in the teaching process from theoretical point of view, analysis of selected gamified and game systems supporting the teaching process and a survey of demnad for such a product and its features among foreign language teachers. The following part describes the design of the resulting application, description of the implemented architecture and user manual. Practical outcome of this thesis is a web application that can be easily extended by adding new games that use the application interface defined.
Klíčová slova:
Gamifikace výuky; Herný portál; MVC; Play framework; Výuka cizích jazyků; Foreign language teaching; Game portal; Gamification of teaching; MVC; Play framework
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45334