Název:
Kanban a možnosti jeho využití v bankovním prostředí
Překlad názvu:
Kanban in Banking Environment
Autoři:
Hefnerová, Lucie ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Qylafku, Denis (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je popsat možnosti využití konceptu Kanban v bankovním prostředí. Spojení "možnosti využití" v tomto případě, v podobě dílčích cílů, zastřešuje úvod do problematiky konceptu, popis úskalí a výhod jeho zavádění, vznik a popis metodiky úspěšného zavádění konceptu v bankovním prostředí, včetně zhodnocení kompatibility nástroje s existujícími metodikami a standardy uplatňovanými k řízení hodnotového toku v rámci (bankovní) organizace. V rámci možností využití je dále dílčím cílem i analýza trhu a vzájemné srovnání dostupných řešení (nástrojů, zejména softwarových) pro podporu užití konceptu Kanban. Možnosti využití konceptu Kanban v bankovním prostředí dále, v případě této diplomové práce, zahrnují rovněž dílčí cíl sestavení případové studie popisující zavádění konceptu na reálném případu z bankovního prostředí. Případová studie tímto využívá výstupů všech dílčích cílů práce, tedy principy konceptu, položenou terminologii, návrh metodiky zavádění konceptu v bankovním prostředí, výhody a nevýhody užití konceptu, kompatibilitu konceptu s existjícími metodikami řízení a srovnání dostupných softwarových nástrojů pro podporu konceptu.The main goal of this diploma thesis is to investigate the possibilities of the usage of Kanban system within a banking environment. To achieve this goal, the history, advantages, disadvantages and main areas of its usage are analyzed and described. Another goal of this thesis is to define the suitable terminology for Czech environment and to inspect the extent to which the concept of Kanban is compatible with the existing approaches and methodologies to project management. The market analysis of available software tools to support the concept of Kanban is performed (criteria definition, evaluation and final comparision). Based on all the previously described outputs a methodology to implement Kanban in banking environment is designed.This methodology is then used in the final chapter of the thesis -- the case study from an international bank, providing middle management with a step by step guide to successfuly implement Kanban system.
Klíčová slova:
agilní metodiky; agilní projektový management; bankovní prostředí; IT projekt; Kanban; Lean myšlení; služby; software; agile project management; banking; IT project; Kanban; lean thinking; methodology; services; software
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45047