Original title:
Strategická analýza vybrané společnosti a nástin strategie
Translated title:
Strategic analysis of selected company and suggestions for strategy
Authors:
Tomcová, Petra ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Mach, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje vybraný podnik na domácím a zahraničních trzích. Na základě této analýzy jsou pak formulovány doporučení pro zlepšení současné strategie. Je rozčleněna do čtyř kapitol. První část představuje analyzovanou společnost a její současné strategické řízení. Druhá a třetí kapitola tvoří stěžejní část práce. Je v nich analyzováno vnější a vnitřní prostředí společnosti. Na základě těchto analýz jsou formulována doporučení pro strategii v poslední kapitole.The thesis analyses the selected company on the domestic and foreign markets. The suggestions for strategy improvements are formulated based on the analyses. The thesis is divided into four chapters. First, the company and its strategic management is introduced. Then analysis of external and internal environment of the company follows. Based on the analysis the suggestions for strategy are formulated.
Keywords:
Commpetition analysis; PEST analysis; Strategy; SWOT analysis; Konkurenční analýza; PEST analýza; Strategie; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44882