Original title:
Marketingová strategie
Translated title:
Marketing Strategy
Authors:
Horáková, Ilona ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce na téma Marketingová strategie je identifikovat odlišnosti a specifika marketingu v oblasti kultury a na základě toho vyhodnotit marketingovou strategii konkrétního projektu. Teoretická část v úvodu seznamuje čtenáře s kulturou, uměním a blíže i divadlem. Následuje část věnovaná marketingu, kde je klasické pojetí vždy doplněno o specifika právě z oblasti kultury a umění. Teoretický základ je poté aplikován na konkrétní projekt a celá práce je zakončena marketingovým výzkumem, jehož cílem bylo zjistit motivaci k návštěvě a vnímání marketingových nástrojů diváky.The main goal of this thesis is to identify the differencies and specifics of arts marketing and then evaluate a strategy of specific project. The theoretical part introduce the culture, art and theater. The following section is focused on classical marketing always accompanied by specifics in the area of culture and art. The theory is then applied to a particular project and thesis is finished with marketing research aimed to identify the motivation to visit and percepiton's level of marketing tools by visiters.
Keywords:
4P; art; Arts marketing; culture; distribution; marketing; price; product; promotion; research; strategy; theater; 4P; Arts marketing; cena; distribuce; divadlo; kultura; marketing; produkt; propagace; strategie; umění; výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45494