Original title:
Právní otázky on-line reklamy zaměřené na děti
Translated title:
Legal Issues of On-line Advertising Directed towards Children
Authors:
Valentová, Markéta ; Boháček, Martin (advisor) ; Vavrečka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá právními otázkami on-line reklamy zaměřené na děti. Nejprve přibližuje současnou situaci on-line reklamy a popisuje její jednotlivé formáty. Následně řeší vliv reklamy na děti. Podstatnou část práce tvoří rozbor regulace reklamy v České republice i ve světě. Je analyzována jak legislativa, tak samoregulační opatření. Práce aplikuje danou regulaci do oblasti internetu a zjišťuje, zda je dostatečná. Nezbytnost zaobírání se tímto tématem je podpořena vlastním výzkumem o vztahu dětí k internetu.This diploma thesis deals with the legal issues of online advertising directed towards children. At first, it focuses on the current situation of on-line advertising and describes its forms. Subsequently addressing the influence of advertisements on children. The substantial part of the thesis is the analysis of the advertising regulation in the Czech Republic and abroad. It analyses both legislation and self-regulatory measures. This thesis applies that regulation on the internet and determines whether it is sufficient. The necessity of dealing with this topic, is supported by the results of the research on relationship between children and the internet.
Keywords:
advertising; advertising law; children; commercial communications; internet; on-line; self-regulation of advertising; děti; internet; komerční komunikace; on-line; reklama; reklamní právo; samoregulace reklamy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46167