Original title:
Komunikační strategie
Translated title:
Communication strategy
Authors:
Němcová, Andrea ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je navrhnout možná zlepšení komunikační strategie Českého centra Mnichov, které je jedním ze zahraničních článků příspěvkové organizace Česká centra. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny důležité pojmy, jako je marketing a komunikace, přičemž pozornost je věnována na vyzdvihnutí specifik jejich užití v sektoru služeb a v kulturní oblasti. V praktické části je prezentována síť Českých center., její struktura, oblast činnosti a komunikace. Dále je v této části představeno České centrum Mnichov, jeho činnost, kooperační partnery a využívané komunikační nástroje. Součástí je analýza založená na pozorování a vlastním dotazníkovém šetření. Na konci práce je provedeno zhodnocení a doporučení na zlepšení současné komunikační strategie.The aim of this master thesis is to suggest possible improvements for the current communication strategy of Czech Centre Munich -- one of the offshore branches of the government agency Czech Centres. This thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. Important terms (such as marketing and communication) are explained in the theoretical part with a focus on their modifications in the sector of services and cultural sphere. The practical part presents the structure of Czech Centres, their field of activities and their communication structure. This part also introduces Czech Centre Munich with its activities, partners and communication instruments. The communication strategy is analysed through a direct observation and a quantitative questionnaire. The final part of this thesis evaluates and states recommendations for the communication strategy.
Keywords:
communication instruments; communication mix; communication strategy; Czech Centre Munich; Czech Centres; Czech culture; komunikační mix; komunikační nástroje; komunikační strategie; Česká centra; České centrum Mnichov; česká kultura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45745