Název:
Kulturní rozdíly ve webdesignu
Překlad názvu:
Cultural Differences in Webdesign
Autoři:
Rytina, Jan ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Charvát, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá teorií mezikulturních rozdílů, konkrétně kulturními rozdíly ve webovém designu. Práce se zaměřuje na weby investičních agentur a jejím cílem je vyzkoumat, jestli webové stránky investičních agentur reflektují národní kulturu země, kterou reprezentují, zdali mezi odlišnými stránkami agentur existuje určitá míra kulturní divergence nebo jestli převažuje kulturní konvergence. Výzkum je založen na předpokladech a východiscích, které specifikoval holandský vědec Geert Hofstede, a k zajištění výzkumu je použito obsahové analýzy. Z výsledků studie je patrná kulturní konvergence na stránkách investičních agentur, přičemž je zřetelný vliv Západních zemí.This paper deals with theory of cultural differences, specifically cultural differences in web design. This paper aims at websites of investment promotional agencies (IPAs) and its target is to find out whether IPA's websites reflect national culture of representing country, so there is a kind of cultural divergence, or if cultural convergence prevails. The research is based on assumptions and theories of Dutch scientist Geert Hofstede and content analysis is used as a research method. The results imply cultural convergence among websites of IPAs and at the same time influence of Western countries is noticeable. Cultural differences, websites, design, investment promotional agencies, Geert Hofstede.
Klíčová slova:
Design; Geert Hofstede; Investiční agentury; Kulturní rozdíly; Webové stránky; Cultural differences; Design; Geert Hofstede; Investment promotional agencies; Websites
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45208