Název:
Využití on-line videa ve vzdělávání
Překlad názvu:
Use of on-line video in education
Autoři:
Eichenmann, Filip ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část začíná vysvětlením základních pojmů o výukových videích. Dále jsou popsány výhody, možné bariéry videí a příklady využití videa v praxi ve výuce. Následuje představení výukových portálů, YouTube kanálů, video návodů a porovnání školy a samostudia na krátkém příkladu. Praktická část je rozdělena na dvě samostatné kapitoly -- Analýza vybraných videí a Doporučený postup tvorby videa. V analytické části jsou zkoumána úspěšná výuková videa na YouTube za účelem sestavení doporučeného postupu k vytvoření kvalitního výukového videa v poslední kapitole. Součástí poslední kapitoly je také vytvoření výukového videa podle předchozího doporučeného postupu, které bylo studentům následně promítnuto v rámci přednášky na VŠE. Studenti zároveň vyplnili krátký dotazník jako zpětnou vazbu k vytvořenému videu. Závěr obsahuje shrnutí výsledků, cílů a přínosů diplomové práce.The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part begins with explanation of basic concept of educational videos. The following chapter discusses advantages and possible barriers to using videos in education and presents examples of using videos in the classroom. The next chapter offers introduction to educational portals, selected YouTube channels, video tutorials and an example comparison of self-study versus university degree in a particular specialization. The practical part is divided into two chapters - Analysis of selected videos and Recommended steps for video production. The analytical part examines successful educational videos on YouTube in order to compile the recommended steps for creating quality video content in the last chapter. Included in the last chapter is also an educational video created by the author according to the previously recommended steps. This video was shown to students during a lecture at University of Economics, Prague. The students then filled in a short questionnaire as a feedback about the video. The conclusion summarizes the goals, results and benefits of the thesis.
Klíčová slova:
MOOC; obrácená výuka; on-line video; vzdělávání; YouTube; education; flipped classroom; MOOC; on-line video; YouTube
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45000