Original title:
Distribuční strategie po otevření severní dálnice v ČR
Translated title:
Distribution strategy after opening the northern highway in the Czech Republic
Authors:
Jindrová, Věra ; Fábry, Jan (advisor) ; Kuncová, Martina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je simulovat a také se pokusit predikovat distribuční strategie po otevření severní dálnice v ČR na základě aktuálních dopravních toků a dosavadních trendů. Rychlostní silnice R35 bude po dostavení všech estakád představovat tzv. severní páteřní trasu spojující Čechy a Moravu. S celkovou délkou přes 260 km půjde o nejdelší českou rychlostní silnici. Další atraktivitou této rychlostní komunikace je i propojení čtyř krajských měst a křížení šesti tahů dálniční sítě. Predikce dopravních intenzit bude mít za úkol odhalit v simulačním modelu zjevné i skryté dopravní toky včetně přibližných objemů dopravy. Autorka předpokládá, že dokončení rychlostní silnice R35 mezi Mohelnicí a východními Čechy bude mít strategický význam nejen kvůli odlehčení dálnici D1, ale také kvůli přeměně distribuční strategie v celé ČR včetně nových příležitostí pro výstavbu distribučních center se strategickou polohou.The aim of this work is to simulate and to try to predict a distribution strategy by opening the northern highway in the Czech Republic based on the current traffic flows and existing trends. The speedway R35 will be after the completion of all platforms the northern backbone route connecting Bohemia and Moravia. With an overall length of 260 km it will be the longest Czech speedway. Another attraction of this highway is the connection of four regional cities and six strokes crossing the motorway network. The prediction of traffic volume will have a task to reveal the simulation model of overt and covert traffic flows, including the approximate volumes of traffic. The author assumes that the completion of the R35 between Mohelnice and eastern Bohemia will have a strategic importance not only for relieving highway D1, but also due to the conversion of the distribution strategy in the whole country, including new opportunities for the construction of distribution centers strategically located.
Keywords:
distribution strategy; model; SIMUL8; simulation; traffic intensity; distribuční strategie; intenzita dopravy; model; SIMUL8; simulace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46291