Název:
Preference médií v různých kulturách
Překlad názvu:
Preference of Media in Different Cultures
Autoři:
Hořínková, Adéla ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá souvislostmi mezi kulturou a médii, která lidé z dané kultury využívají. Do výzkumu jsou zahrnuta nejrozšířenější média současnosti. Jedná se o noviny, rozhlas, televizi a internet. Kultura je zde posuzována z pohledu Hofste-deho pěti kulturních dimenzí, kterými jsou vzdálenost moci, individualismus a kolektivismus, maskulinita a femininita, vyhýbání se nejistotě a dlouhodobá a krát-kodobá orientace. Ke zjištění výsledků bylo použito metody chí-kvadrátu a Pearsonových adjustovaných reziduí. Zkoumaná data pro kvantitativní výzkum pochází z projektu Mindreader od mediální společnosti Mindshare, který probíhal v roce 2012.This thesis deals with relationships of culture and media which are used by people of definite culture. In the research there is the most widespread media of present. It includes newspaper, radio, television and internet. The culture is assessed from the viewpoint of Hofstede's cultural dimensions theory. In this theory there are five dimensions which are Power distance, Individualism, Uncertainty avoidance, Masculinity, and Long Term Orientation. The methods, which were used for results, were chi-square and Pearson's adjusted residuals. The researched dates of quanti-tative research originate in Mindreader project of the company Mindshare which was taking place in year 2012.
Klíčová slova:
dimenze kultury; kultura; média; cultural dimensions; culture; media
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/45584