Original title:
Mexiko: ekonomika a postavenie na medzinárodnom trhu cestovného ruchu
Translated title:
Mexico: Economy and Position in the International Tourism Market
Authors:
Jančovič, Jakub ; Abrhám, Josef (advisor) ; Brůžková, Pavla (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá súčasnou ekonomickou situáciou a postavením Mexika na trhu medzinárodného cestovného ruchu. Hlavným cieľom práce je zhodnotenie vzájomného vzťahu ekonomiky a cestovného ruchu Mexika. Daná analýza je realizovaná prostredníctvom komparácie tvorby hrubého domáceho produktu a zamestnanosti v jednotlivých odvetviach. Diplomová práca je rozdelená do troch kapitol, pričom prvá z nich je venovaná teoretickému vymedzeniu základných pojmov. Druhá kapitola zahrňuje aktuálny vývoj mexickej ekonomiky a taktiež podrobnú analýzu makroekonomických ukazovateľov (HDP, nezamestnanosť, inflácia, platobná bilancia). Tretia kapitola vyhodnocuje vývoj medzinárodného cestovného ruchu Mexika a prostredníctvom analýzy konkurencieschopnosti krajiny je vyobrazená pozícia Mexika na medzinárodnom trhu cestovného ruchu.Diplomová práce se zabývá současnou ekonomickou situací a postavením Mexika na trhu mezinárodního cestovního ruchu. Hlavním cílem práce je zhodnocení vzájemného vztahu ekonomiky a cestovního ruchu Mexika. Daná analýza je realizována prostřednictvím komparace tvorby hrubého domácího produktu a zaměstnanosti v jednotlivých odvětvích. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol, přičemž první z nich je věnována teoretickému vymezení základních pojmů. Druhá kapitola zahrnuje aktuální vývoj mexické ekonomiky a také podrobnou analýzu makroekonomických ukazatelů (HDP, nezaměstnanost, inflace, platební bilance). Třetí kapitola vyhodnocuje vývoj mezinárodního cestovního ruchu Mexika a prostřednictvím analýzy konkurenceschopnosti krajiny je vyobrazena pozice Mexika na mezinárodním trhu cestovního ruchu.The diploma thesis is focused on the current economic situation of Mexico and its position in the international tourism market. The main objective of this thesis is to evaluate the relation between the economy and tourism of Mexico. The analysis is carried out through the comparison of generating gross domestic product and employment in both sectors. The diploma thesis is divided into three chapters; the first one is devoted to theoretical definitions of basic concepts. The second chapter covers the actual development of the Mexican economy, as well as detailed analysis of macroeconomic indicators (GDP, unemployment, inflation, balance of payments). The third chapter reflects the evolution in the international tourism of Mexico and through the analysis of country competitiveness it also displays the position of Mexico's international tourism market.
Keywords:
Competitiveness; Economic Growth; International Tourism; Mexico; ekonomický vývoj; konkurenceschopnost; Mexiko; mezinárodní cestovní ruch
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46053