Original title:
Personalizace obsahu na webu
Translated title:
Personalization of the Website Content
Authors:
Šatera, Ondřej ; Mittner, Jan (advisor) ; Buchalcevová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se věnuje personalizaci obsahu na webu, jejím přínosům pro uživatele a jejímu vlivu na konverzní poměr obchodníka. Představuje používané přístupy k její realizaci, analyzuje teoretické základy a popisuje jejich technickou realizaci. Na závěr jsou poznatky aplikovány na dva skutečné webové projekty. Hlavním přínosem práce je kompletní pohled na personalizaci a poskytnutí obecného návod pro její implementaci.This work focuses on web personalization, its advantages for users and merchants. Presents current standards in this field, analyzes theoretical background and technical realization. Finally describes application of the theory on actual web projects - Skrz.cz and Drakkaria.cz. Main benefit of this work is a complete overview of the web personalization and general manual for personalization implementators.
Keywords:
A/B testing; data mining; ecommerce; personalization; A/B testování; elektronické obchodování; personalizace; vytěžování dat
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45065