Original title:
Optimalizace podnikových procesů a návrh implementace v Antee s.r.o.
Translated title:
The business process optimization and design of implementation in the company Antee s.r.o.
Authors:
Beneš, Eduard ; Říhová, Zora (advisor) ; Chmelíček, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je problematika optimalizace podnikových procesů ve společnosti Antee s.r.o. Uvedená společnost byla vybraná především na základě autorových osobních zkušeností s podnikovými procesy, které získal během dosavadní dvouleté praxe v této společnosti. Optimalizace podnikových procesů je v každé společnosti velice aktuální téma, protože existuje řada možností pro jejich zlepšení. Hlavním cílem této práce je analyzovat současný stav procesů společnosti Antee s.r.o. Následně navrhnout jejich optimalizaci pro rychlejší řešení úkolů. Oblast analýzy podnikových procesů je autorem práce omezena pouze na oddělení Helpdesku. Přínos práce je především v analyzování vybraných procesů a navržení reálně aplikovatelného řešení. Zavedením navrhovaného řešení by se měl snížit počet požadavků řešených Helpdeskem a zároveň tak nabídnout zákazníkům nové možnosti služeb.The diploma thesis deals with the issue of business process optimization in the company Antee s.r.o. The author has been working for this company for two years and he got a lot of experience with this kind of business processes. The business process optimization is very actual topic in every company because there are always many opportunities for its improvement. The aim of this thesis is to analyze the current status of business processes in the company Antee s.r.o. Then design their optimization for solving tasks much faster. The business process analysis is focused only on Helpdesk department. The contribution of the work is primarily in analyzing selected business processes and the usage of the proposal in the process. The introduction of the proposed solution should reduce the number of requests handled by Helpdesk as well as to offer customers a new service options.
Keywords:
business process; business process analysis; Business Process Model and Notation (BPMN); categorization of processes; process performance; processes optimization; Business Process Model and Notation (BPMN); kategorizace procesů; optimalizace procesů; proces; procesní analýza; výkonnost procesů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44958