Original title:
Technologický pokrok a jeho dopady na hudobný priemysel
Translated title:
Technological progress and its impact on the music industry
Authors:
Čupka, Martin ; Riedlbauch, Václav (advisor) ; Kubaš, Mario (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto práca sa zaoberá pozitívnymi a negatívnymi vplyvmi technologického pokroku na hudobný priemysel. Prvá časť práce predkladá dôležité zmeny v priebehu vývoja hudobného priemyslu až po jeho aktuálny stav. Ďalšie kapitoly sa snažia analyzovať aktuálne trendy a ich špecifiká v oblasti produkcie, distribúcie a propagácie hudby vo svete a v Českej republike. Osobitná kapitola je venovaná novým formám financovania hudobného projektu. Práca sa ďalej zaoberá analýzou aktuálnych spotrebiteľských zvykov hudobných konzumentov v Českej republike a na Slovensku. Posledná kapitola sa zaoberá prístupom českých a slovenských hudobníkov k novým možnostiam v oblasti produkcie, distribúcie, propagácie a získavaniu finančných prostriedkov na fungovanie ich hudobných projektov.Tato práce se zabývá pozitivními a negativními vlivy technologického pokroku na hudební průmysl. První část práce předkládá důležité změny v průběhu vývoje hudebního průmyslu až po jeho aktuální stav. Další kapitoly se snaží analyzovat aktuální trendy a jejich specifika v oblasti produkce, distribuce a propagace hudby ve světě a v České republice. Zvláštní kapitola je věnována novým formám financování hudebního projektu. Práce se dále zabývá analýzou aktuálních spotřebitelských zvyků hudebních konzumentů v České republice a na Slovensku. Poslední kapitola se zabývá přístupem českých a Slovenské hudebníků k novým možnostem v oblasti produkce, distribuce, propagace a získávání finančních prostředků na fungování jejich hudebních projektů.This thesis deals with positive and negative effects of technological progress on the music industry. The first part presents important changes during the evolution of the music industry to its current status. Other chapters are trying to analyze current trends and their specific features in the field of production, distribution and promotion of music in the world and the Czech Republic. Special chapter is devoted to new forms of financing music project. The work also deals with the analysis of the current music consumption habits of music consumers in the Czech Republic and Slovakia. The last chapter deals with the approach of Czech and Slovak musicians to new possibilities in production, distribution, promotion and fundraising for the functioning of their musical projects. Key words:
Keywords:
distribution; internet; music industry; promotion; technological progress; distribuce; hudební průmysl; internet; propagace; technologický pokrok
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46409