Original title:
Uvedení nového modelu automobilu na trh
Translated title:
New vehicle model generation market launch
Authors:
Mentlík, Tomáš ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Trešl, Marek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá uvedením nové generace modelu Hyundai Tucson na český trh. Návrhy a doporučení pro uvedení nového modelu jsou podloženy detailní analýzou, vycházející z interních firemních zdrojů a sekundárních dat, která je rozdělena do několika následujících částí: analýza automobilového trhu, analýza segmentu sportovně užitkových vozidel, kam uváděný model spadá, rozbor consumer insight dat předchozí generace modelu, představení nové generace a jejích klíčových vlastností, přehled konkurentů a přímé srovnání s nimi, marketingovou komunikaci automobilky Hyundai, předchozí generace modelu a jednotlivých konkurentů a positioning. Závěrem a cílem práce jsou návrhy a doporučení pro uvedení nové generace modelu na trh se zaměřením na produkt, cílovou skupinu, konkurenci a komunikaci.This thesis deals with market launch of new model generation of Hyundai Tucson on Czech market. Suggestions a recommendations for new model launch are supported by detailed analysis based on intern sources and secondary data, which are divided to several following parts: Czech automotive market analysis, analysis of Sport Utility Vehicles, consumer insight analysis of previous model generation, introduction of new generation and its key features, competitors overview and comparison with them, marketing communication of Hyundai carmaker, previous model generation and its competitors and positioning. Conclusion and target of this thesis are proposals and recommendations to new model generation launch focused on product, target group, competitors and communication.
Keywords:
Analysis; Cars; Hyundai; Launch; Market; Marketing; Product; SUV; Tucson; Analýza; Automobily; Hyundai; Marketing; Produkt; SUV; Trh; Tucson; Uvedení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46087