Original title:
Návrh gamifikace do služby Car4way
Translated title:
The proposal of gamification into a company Car4Way
Authors:
Bobková, Marie ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Juříček, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá navrhnutím gamifikace do společnosti, která poskytuje služby. V teoretické části je nejprve vymezen pojem gamifikace, její vývoj, hry a jejich význam. Následně je popsána typologie hráčů. Základní princip gamifikace je vysvětlen na herních prvcích a mechanismech, které motivují hráče k aktivitě. Počáteční kapitoly tvoří souhrn základních poznatků z literatury, převážně zahraniční. Dále jsou zde popsány příklady úspěšných aplikací, s využitím herních prvků, které následně v praktické části budou využity při navrhování vhodné gamifikace do společnosti Car4Way. Nejdříve ze všeho je popsána společnost Car4Way, zejména její procesy od registrace k vrácení automobilu. Porovnání jednotlivých gamifikačních prvků a vytvoření konceptu gamifikace služby best practices na Car4wayThe diploma thesis deals with the incorporation of Gamification into a company that provides services. In theoretical part the concept of Gamification is defined first as well as its development, games and their significance. Subsequently typology of players is described. The basic principle of Gamification is explained on the game's elements and mechanisms that motivate players to activity. The initial chapter consists of a summary of basic knowledge of literature, mostly foreign. Then examples of successful applications are described using game elements, which subsequently will be used in the practical part for push-process Gamification into society. The practical part is devoted to a detailed description of the gamificate environment Car4Way company and its implementation into society. First of all company Car4Way is described, especially the process of registration for returning a car. Comparison of individual gamification elements and creation of the concept of service gamification for best practices in Car4Way .
Keywords:
Game; Game mechanics; Gamification; Player; Gamifikace; Herní mechanismy; Hra; Hráč
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44984