Original title:
Leadership Communication Role within International Business Organization
Translated title:
Leadership Communication Role within International Business Organization
Authors:
Křetínská, Tereza ; Čejka, Pavel (advisor) ; Matoušek, David (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The thesis focuses on the role of leadership communication within a multinational business organization. It aims to confirm the critical importance of communication provided by leaders to their team members. The literature review will focus on the existing communication flows within organizations and the current research results and insights in the field of leadership communication, which is a new, emerging domain of study. Thanks to recent quantitative research (Men, 2014b), it has been already confirmed that leadership communication has a direct effect on employee-organization relationships and overall internal communication. However, qualitative research has been suggested for validation of how the discovered model works in concrete environments (Men, 2014b). Thus, the research section will reveal the findings of in-depth semi-structured interview analysis within a global internal IT services provider which is part of a Group enterprise operating in the logistics industry world-wide. The thesis will culminate in defining logical reasoning for adding communication skills to the company's core competencies for organizational managers and leaders.Diplomová práce se soustřeďuje na roli komunikace lídrů v prostředí mezinárodní obchodní organizace. Cílem je potvrzení kritické důležitosti komunikace se zaměstnanci zprostředkované manažery. Teoretická část se zaměřuje na popis komunikačních proudů a procesů ve společnostech, výsledky aktuálních výzkumů a poznatky z oblasti komunikace organizačních lídrů, což je nově vznikající disciplína. Díky výsledkům nedávného kvantitativního výzkumu (Men, 2014b) bylo již prokázáno, že komunikace lídrů má přímý vliv na vzájemný vztah zaměstnance a společnosti a zároveň i na celkovou úroveň interní komunikace. Pro ověření fungování představeného modelu v konkrétním prostředí byl navržen kvalitativní výzkum (Men, 2014b). Praktická část proto odhalí nová zjištění opatřená analýzou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci globální společnosti. Tato společnost je interní dodavatel IT služeb v rámci obchodní skupiny. Diplomová práce kulminuje argumentací pro zařazení komunikačních schopností do celoskupinových kmenových kompetencí pro organizační lídry.
Keywords:
employee engagement; internal communication; leadership; management; interní komunikace; management; zaměstnanecká angažovanost,
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44950