Original title:
Stanovení firemní strategie společnosti Directa Czech
Translated title:
Assessment of the corporate strategy for company Directa Czech
Authors:
Mirzajev, Tomáš ; Smrčka, Luboš (advisor) ; Schönfeld, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce komplexně shrnuje kontext a problematiku burzovních zprostředkovatelů na českém trhu, a také vede přes jednotlivé etapy stanovování firemní strategie k jejímu úspěšnému vytyčení, včetně konkrétních kroků na praktickém případu, společnosti Directa Czech. V teoretické části jsou uvedeny základní informace o této oblasti, nabízených instrumentech, a také jsou uvedeny a podrobněji popsány podstatné rozdíly mezi kategoriemi burzovních zprostředkovatelů. V praktické části práce byl kladen důraz na situační analýzu, jelikož bylo třeba vytvořit pevnou oporu pro stanovování vhodné firemní strategie. Kapitola o analýze rozvojového potenciálu vhodně rozšířila a upřesnila poznatky z této situační analýzy, čehož bylo využito zejména při stanovování vhodných kroků k realizaci firemní strategie.Paper comprehensively summarizes the context and background of retail brokers on the Czech market and successfully leads through the various stages of setting corporate strategy on practical case, the company Directa Czech. The theoretical part provides basic information about the retail broker area, most traded instruments and describes differentiation between categories of retail brokers. In the practical part priority was given to situational analysis because it was necessary to establish a firm foothold for determining the appropriate corporate strategy. Chapter about analysis of the development potential properly extended and detailed knowledge of this situation analysis, which was used especially in determining the appropriate steps for implementation of the corporate strategy.
Keywords:
broker segmentation; corporate strategy; exchange market; situational analysis; burzovní trh; firemní strategie; segmentace brokerů; situační analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46513