Original title:
Magnetic Field Comparison of the Trolley Bus 21 TR Controlled by GTO and IGCT Thyristor
Translated title:
Porovnání magnetického pole vně a uvnitř trolejbusu 21 Tr řízeného GTO nebo IGCT tyristorem
Authors:
Nečesaný, Jakub ; Doležel, Ivo Document type: Papers Conference/Event: Konference ELEN 2004 (Elektro - Energetika), Praha (CZ), 2004-09-21 / 2004-09-22
Year:
2004
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This work is focused on the magnetic field modelling and analysis inside the trolley bus 21TR. Mathematical description is presented. Computation is carried out for accelerating regime for application of two different power switching semiconductor devices GTO and IGCT. Study of the magnetic field is done for head level of standing and sitting people. Local maximum of the magnetic field is also determined. Differences between magnetic field levels given by GTO and IGCT power switching semiconductor devices are consecrated. Finally, geometrical convergence of this problem is evaluatedPříspěvek je věnován modelování a anylýze magnetického pole vně a uvnitř trolejbusu 21 Tr. Výpočty jsou provedeny zejména pro režim urychlování při řízení motoru dvěma polovodičovými prvky GTO a IGCT. Velikost pole se zkoumá především v oblasti, kde má hlavu stojící nebo sedící člověk. Zde se určují jeho nejvyšší dosažené hodnoty. Porovnány jsou rozdíly mezi maximy obou polí. Pozornost je zaměřena i na geometrickou konvergenci řešení
Keywords:
computation; magnetic field modelling; trolley bus Project no.: CEZ:AV0Z2057903 (CEP) Host item entry: Elektronický sborník konference ELEN 2004 (Elektro - Energetika), ISBN 80-239-3565-8
Institution: Institute of Thermomechanics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0008450