Original title:
Implementace inovačního projektu v obchodní společnosti
Translated title:
Implementation of the innovation project in a business company
Authors:
Vaňkát, Erik ; Mejdrech, Vlastimil (advisor) ; Jiřinová, Kateřina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na analýzu konkrétního inovačního projektu a následné zhodnocení procesu inovace ve středně velké obchodní společnosti. Následuje analýza zdrojů, která ústí v navržení konkrétního dalšího rozvoje inovační strategie. Teoretická část analyzuje odbornou literaturu, která je zaměřena především na teorii inovací, inovačních strategií a inovačních procesů. Praktická část je zaměřena na detailní popis konkrétního inovačního projektu, dále na kritiku jeho některých chyb a na možnost rozšíření projektu do dalších oblastí.The thesis focuses on an analysis of the specific innovation project and the follow-up evaluation of the innovation process in a medium-sized company. It follows by an analysis of resources which results into the proposing of the specific further development of innovation strategies. The theoretical part is aimed at an analysis of the scientific literature, which is mainly focused on the theory of innovations, innovations strategies and innovation processes. The practical part is aimed at detailed description of the specific innovation project, as well as its criticism and the possibility of extending the project to other areas.
Keywords:
E-commerce; Innovation; Innovation process; Innovation project; Innovation strategy; Multichanel marketing; Multichanel retailing; E-commerce; Inovace; Inovační proces; Inovační projekt; Inovační strategie; Multikanálový marketing; Multikanálový prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46037