Original title:
Expanze nadnárodní společnosti na zahraniční trh
Translated title:
The Expansion of Multinational Company to the Foreign Markets
Authors:
Kholodnaia, Antonina ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Svoboda, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je praktické doporučení pro efektivní integraci nadnárodní společnosti do ruského trhu, vycházející ze studia teoretických základů. Pro naplnění cíle práce byly použity metody seskupování dat, klasifikace a určení prioritních procesů a událostí, metoda porovnatelné analýzy a praxe uskutečnění expanze společnosti do zahraničí. Hlavní metodou analýzy specifiky krajiny byla zvolena PESTLE-analýza. Závěry a doporučení mohou být využity při výběru vhodné formy vstupu nadnárodní společnosti na cizí trh nebo rozšíření její mezinárodní činnosti a ukotvení na ruském trhu.The aim of this work is practical recommendations for effective integration of multinational companies to the Russian market, coming out of the theoretical basis studies. To meet the goals of this work the methods of data clustering, classification and identification of priority processes and events, method of comparable analysis and implementation of abroad expansion experience of the companies were used. As the main method of the country specifics analysis was chosen PESTLE-analysis. Conclusions and recommendations can be used to select the appropriate entrance form of the multinational company to the foreign market or expanding its international activities and gaining a foothold on the Russian market.
Keywords:
expansion; foreign investments; international management; multinational companies; expanze; mezinárodní management; nadnárodní společnost; zahraniční investice
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45512