Original title:
Marketingový výzkum kvality služeb Bikram Yoga
Translated title:
Marketing Research of Bikram Yoga Quality Services
Authors:
Macháčková, Kateřina ; Hesková, Marie (advisor) ; Harantová, Monika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou marketingového výzkumu, konkrétně metodou Mystery shopping a také metodou dotazníkového šetření. Cílem práce je průzkum a porovnání úrovně poskytovaných služeb v jednotlivých provozovnách -- studiích Bikram Yogy v ČR a zároveň prověření spokojenosti zákazníků studia v Českých Budějovicích. Získané výsledky informují o nedostatcích nabízených služeb, pro které byla navržena opatření vedoucí ke zvýšení kvality služeb.The thesis deals with the issue of marketing research, specifically using the method of Mystery shopping and questionnaire survey. Main goal is research and comparison of the level of services provided in individual Bikram Yoga studios in the Czech Republic and also screening of the customer satisfaction of studio in Ceske Budejovice. The obtained results inform about the shortcomings of offered services for which it was proposed measures leading to improve the quality of services.
Keywords:
customer; marketing research; mystery shopping; questionnaire; services; dotazník; marketingový výzkum; mystery shopping; služby; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45506