Original title:
Franchising jako forma podnikáni na příkladu vybrané společnosti
Translated title:
Franchising as a form of business on the example of selected company
Authors:
Burdina, Maria ; Neděla, Radek (advisor) ; Pastorčák, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této práce je franchising jako forma podnikání v ČR a jeho aplikace na konkrétní příklad, franchisu Coffeeshop company. Cílem této práce je analyzovat koncept franchisingu na případě společnosti Coffeeshop Company. Práce je členěna na tři kapitoly. První kapitola se věnuje základním pojmům, charakteristice a výhodám a nevýhodám franchisingu jako formy podnikání. Druhá kapitola se věnuje právním aspektům, tedy právní úpravě, změnám, které přinesl nový občanský zákoník, založení franchisového podniku a franchisové smlouvě. Třetí kapitola se věnuje představení Coffeeshop company, prezentaci jejích produktů, franchisového konceptu a ve druhé části kapitoly je realizováno dotazníkové šetření mezi franchisanty, na nějž navazují doporučení pro zlepšení spolupráce mezi franchisnatem a franchisorem.The theme of this work is "Franchising as a form of business on the example of selected company" - Coffeeshop Company. The aim of this thesis is to analyze the concept of franchising to the case of Coffeeshop Company. The thesis is divided into three chapters. The first chapter deals with basic concepts, characteristics and advantages and disadvantages of franchising as a form of business. The second chapter is devoted to the legal aspects: legislation changes introduced by the new Civil Code, establishing a franchise company and franchise agreement. The third chapter is devoted to presentation of Coffeeshop Company, its products, franchise concept. In the second part of the chapter there is a questionnaire survey among franchisees, which is followed by recommendations for improving cooperation between the franchisor and franchisees.
Keywords:
Business; Franchise; Franchise agreement; Franchising; Franchisová smlouva; Podnikání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45747