Original title:
Analýza vnímání televizní reklamy studenty vysokých škol
Translated title:
Analysis of the Perception of Television Advertising of University Students
Authors:
Hérová, Lucie ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Hajdíková, Taťána (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá televizní reklamou, která stále patří k nejvíce vnímaným formám reklamy. V úvodu teoretické části je vymezen samotný pojem reklama, její historie, funkce a stručně popsána právě televizní reklama. Další část teorie se zabývá tvorbou reklamní kampaně, nástroji, jež se při tvorbě využívají, a měřením její úspěšnosti. Praktická část zkoumá výsledky dotazníkového šetření a v závěru jsou uvedena některá doporučení pro tvůrce televizních reklam cílených na studenty vysokých škol.This diploma thesis looks into a problem of television advertisement, what is still the most perceived form of advertisement. In the introduction is defined concept of advertisement and its history, functions and there is concisely described only just television advertisement too. Other section of theoretical part refers to creation of advertising campaigns, what instruments are used there and how to measure advertisement's success. Practical part examines results of questionnaire research. In the conclusion is defined some recommendations for creators of television advertisement focused on college students.
Keywords:
Advertisement; College students; Televizion; Reklama; Studenti VŠ; Televize
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44657