Original title:
Využití přímého marketingu v ČSOB, a.s.
Translated title:
Use of direct marketing in ČSOB, a.s.
Authors:
Mašková, Kateřina ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Kutílková, Monika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce přináší analýzu využívání přímých kampaní v Československé obchodní bance, a.s. Hlavním cílem je přinést celistvý pohled na možnosti využívání přímého marketingu v rámci banky a celý proces vytváření přímých marketingových kampaní. Dále pak má za cíl analyzovat finanční stránku investic do přímého marketingu v Československé obchodní bance, a.s. a odkrýt úspěšné a neúspěšné kampaně. Na příkladech vybrané úspěšné a neúspěšné kampaně jsou analyzovány důvody, proč jsou dané kampaně úspěšné a neúspěšné, a je navrženo řešení pro neúspěšnou kampaň.The master's thesis deals with analysis of use of direct marketing in Československá obchodní banka, a.s. The aim of this thesis is to introduce use of direct marketing in the bank and the process of realization of direct campaigns. Further the aim of this thesis is to analyze financial investments in direct marketing in Československá obchodní banka, a.s. and reveal successful and failed campaigns. On the example of successful and failed campaigns there is conducted analysis and are defined reasons why given campaigns are successful and unsuccessful. For failed campaign there are proposed solutions and improvements.
Keywords:
direct channels; direct marketing; evaluation; financial return; profitability; finanční návratnost; profitabilita; přímé kanály; přímý marketing; vyhodnocování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44546