Original title:
Fashion merchandising a jeho aplikace ve vybrané firmě
Translated title:
Fashion merchandising and its practical application
Authors:
Bechiňová, Markéta ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část je věnována teoretickému vymezení fashion merchandisingu, včetně dalších podoblastí, jako jsou visual merchandising, senzorický merchandising a další prvky nákupní atmosféry. Druhá část se pak zabývá popisem praktické aplikace těchto principů ve vybrané prodejní jednotce, která je součástí mezinárodního řetězce prodejen dámských oděvů.The thesis is divided into two parts. The firts part deals with theoretical description of fashion merchandising, including specification of visual merchandising, sensoring merchandising and other aspects of shopping environment. The second part is dedicated to description of practical application of those principles in a selected shop of an international fashion retailer.
Keywords:
fashion merchandising; shopping atmosphere; visual merchandising; fashion merchandising; nákupní atmosféra; visual merchandising
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23283