Original title:
Poštové služby v rámci vnútorného trhu EÚ
Translated title:
Postal services within the internal market of the EU
Authors:
Valjašek, Michal ; Němcová, Ingeborg (advisor) ; Antal, Jarolím (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Hlavným cieľom práce s názvom: "Poštové služby v rámci vnútorného trhu EÚ", je vyhodnotiť, v akom štádiu sa proces liberalizácie nachádza v jednotlivých členských štátoch Európskej únie a zhodnotiť, aké postavenie majú jednotlivé národné poštové podniky na domácom trhu. Ďalším cieľom je porovnanie stratégii jednotlivých poštových podnikov. Práca je rozčlenená do štyroch kapitol. Prvá kapitola je zameraná na teóriu služieb vo všeobecnosti, ďalej na teóriu liberalizácie, na teóriu poštových služieb a na legislatívu EÚ vzťahujúcu sa na poštové služby. Druhá kapitola popisuje situáciu na poštovom trhu v jednotlivých štátoch. Tretia kapitola vyhodnocuje úspešnosť podnikateľských stratégii a stav liberalizácie v EÚ. Štvrtá kapitola je zameraná na vízie budúceho vývoja na trhu s poštovými službami.Hlavním cílem práce s názvem: "Poštovní služby v rámci vnitřního trhu EU", je vyhodnotit, v jakém stádiu se proces liberalizace nachází v jednotlivých členských zemích Evropské unie, a zhodnotit, jaké postavení mají jednotlivé národní poštovní podniky na domácím trhu. Dalším cílem je porovnání strategií jednotlivých poštovních společností. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol. První kapitola je zaměřena na teorii služeb obecně, následně na teorii liberalizace, na teorii poštovních služeb a na legislativu EU vztahující se k poštovním službám. Druhá kapitola popisuje situaci na poštovním trhu v jednotlivých státech. Třetí kapitola vyhodnocuje úspěšnost podnikatelských strategii a stav liberalizace v Evropské unii. Čtvrtá kapitola je zaměřena na možnosti budoucího vývoje na trhu s poštovními službami.The main goal of the diploma thesis "Postal services within the internal market of the EU" is to evaluate the scope of liberalization of postal services in the member states of the EU. It describes the position of national postal providers on their home market. The second goal of the thesis is to compare the company (business) strategies used by the postal operators. The thesis is divided into four chapters. The first chapter describes the theory of services, the theory of liberalization, the theory of postal services and the legislation of the EU (focusing on postal services). The second chapter describes the situation on the postal market within the member states. The third one interprets the success of the strategies of postal companies and the current situation regarding liberalization. The fourth chapter focuses on vision of future development of the postal market.
Keywords:
Liberalization of Postal Services; National Postal Operators; Universal Postal Services; Liberalizace poštovních služeb; Národní poštovní podniky; Univerzální poštovní služby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44487