Original title:
Trendy mediálních strategií se zaměřením na Českou republiku
Translated title:
Media strategy trends with focus on the Czech Republic
Authors:
Skálová, Denisa ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Heřmanský, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Trendy mediálních strategií se zaměřením na Českou republiku poskytuje čtenáři ucelený přehled o využívání médií v marketingové komunikaci a trendech v této oblasti, doplněný o pohled do blízké budoucnosti. Cílem diplomové práce je provedení analýzy současných trendů v oblasti mediálních strategií, zjištění, zda se podíl nových médií v rámci mediamixu bude dále zvyšovat a také porovnání globálního a lokálního vývoje v této oblasti.The thesis Media strategy trends with focus on the Czech Republic provides the reader with a comprehensive overview of the use of media in marketing communications and trends in this area, complemented with future perspectives. The thesis aims to analyze the current trends in media strategies, to determine whether the new media share in the mediamix will continue to grow and also to compare global and local distinctions in this area.
Keywords:
media in the Czech Republic; media market; media planning; media strategy; new media; trends in media consumption; mediální plánování; mediální strategie; mediální trh; média v České republice; nová média; trendy využívání médií
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44454