Original title:
Analýza trhu finančního poradenství se zaměřením na společnost Partners Financial Services, a.s.
Translated title:
Financial advisory market analysis with focus on Partners Financial Services a.s.
Authors:
Prošvicová, Soňa ; Tahal, Radek (advisor) ; Krejzová, Lucie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je provést marketingový výzkum a analýzu obecných informací o finančním poradenství s následným zaměřením na značku společnosti Partners. První část práce je věnována teoretickým informacím o marketingu, marketingové komunikaci, marketingovém výzkumu, spotřebním chování a finančním poradenství. Začátek praktické části je věnován představení společnosti Partners, po kterém následuje samotný marketingový výzkum, jehož výsledky jsou postupně analyzovány. Na základě výsledků výzkumu jsou následně zodpovězeny hlavní výzkumné otázky. Praktickým přínosem práce jsou údaje sloužící společnosti Partners pro plánování budoucích kampaní a pro práci s potencionálními i současnými klienty.The aim of the thesis is to carry out marketing research and to conduct an analysis of the financial advisory market followed by a brand study of the company Partners. The first part of the thesis is theoretical, and it is devoted to general information about marketing, marketing communication, marketing research, consumer behavior, and financial advisory. The beginning of the practical part is dedicated to the presentation of the company Partners, followed by the actual marketing research, whose results are further examined. Based on the results, the study then answers the main research questions. The practical benefit of this thesis are data to be used by the company Partners for planning of future marketing campaigns and for working with prospective as well as current clients.
Keywords:
Consumer behavior; Financial advisory; Marketing; Marketing survey; Partners; Finanční poradenství; Marketing; Marketingový výzkum; Partners; Spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44011