Název:
Asociace hudby s konkrétním výrobkem v reklamních spotech
Překlad názvu:
Asociation of music with a specified product in commercials
Autoři:
Pravda, Matěj ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Anh, Le Hai (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je zjistit, jak moc nás ovlivňuje hudba použitá k propagaci výrobků ve formě reklamních spotů. Spojuje si člověk hudbu z reklamy s daným produktem, když ji slyší a mohla by se tak reklama zefektivnit, pokud by využívala známou hudbu přehrávanou v rádiu? To jsem se pokusil zjistit za pomocí kvalitativního výzkumu ve své práci. Dále jsem zkoumal hudební preference v reklamách na určité výrobky. Formou kvantitativního výzkumu jsem zkoumal, zda mají hudební preference respondentů konexi na preference hudby v reklamním spotu na konkrétní výrobek. Mé šetření pro mne přineslo zajímavé výsledky ve formě zjištění, že ve většině případů si lidé hudbu s výrobkem nespojí, ať už se jedná o známější hudební ukázky či nikoliv. Stejně tak jsem zjistil, že osobní hudební vkus nehraje při preferencích hudby v reklamách tak velkou roli, jako předchozí očekávání a stereotypy.The main goal of my thesis is to figure out how big is the influence of music used to promote products in the form of commercials. Do people link the music used in commercial with the product that the commercial was promoting when they hear it and so could the commercial become more effective if we use music that is commonly played in for example radios? I tried to figure this out by doing a qualitative research in my thesis. I was also looking into musical preferences in commercials. By applying a quantitative research I was trying to figure out how much do personal musical preferences affect what we want to hear in commercials. My research commed with, for me, some interesting results. I found out, that most people do not link music with the commercial, that it was used in, when heard sepparately, no matter if the music is known more or less. I also figured out that personal musical preferences do not affect what music we want to hear in commercial as much as former expectations and stereotypes.
Klíčová slova:
asociace; hudba; marketing; reklama; spot; asociation; commercial; marketing; music; spot
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/42967