Original title:
Ocenenie spoločnosti Autocentrum Olomouc s.r.o.
Translated title:
Valuation of company Autocentrum Olomouc s.r.o.
Authors:
Trnovec, Martin ; Krabec, Tomáš (advisor) ; Menčlová, Barbora (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto práce je odhadnutie fair value spoločnosti Autocentrum Olomouc s.r.o., predajcu nových a ojazdených vozidiel, pomocou výnosovej metódy DCF Entity. Po krátkom predstavení je vypracovaná strategická analýza, ktorá určí výnosový potenciál podniku, na základe ktorého bude možné odhadnúť tržný podiel a výšku tržieb pre budúcnosť. Pomocou jej záverov a záverov finančnej analýzy, ktorá hodnotí finančné zdravie, bude overený koncept going concern, nutný pre výnosové ocenenie. Nasleduje prognóza generátorov hodnoty a zostavenie finančného plánu, z ktorého vzídu voľné peňažné toky potrebné pre ocenenie pomocou DCF Entity. V závere je na základe predošlých výpočtov a analýz odhadnutá hodnota fair value podniku.Cílem této práce je odhadnutí fair value společnosti Autocentrum Olomouc s.r.o., prodejce nových a ojetých vozidel, pomocí výnosové metody DCF Entity. Po krátkém představení je vypracována strategická analýza, která určí výnosový potenciál podniku, na základě kterého bude možné odhadnout tržní podíl a výšku tržeb v budoucnu. Pomocí jejích závěrů a závěrů finanční analýzy, která hodnotí finanční zdraví podniku, bude ověřený koncept going koncern, nutný pro výnosové ocenění. Následuje prognóza generátorů hodnoty a sestavení finančního plánu, ze kterého vzejdou volné peněžní toky, potřebné pro ocenění pomocí metody DCF Entity. Na závěr je na základě předešlých výpočtů a analýz odhadnutá fair value podniku.The focus of this master thesis is to estimate the fair value of the company Autocentrum Olomouc s.r.o., new and used cars dealership, using revenue method DCF Entity. After short introduction, strategic analysis is elaborated to assess revenue potential of the company and to estimate its future market share and future revenues. Conclusions made in strategic and financial analysis, which takes place to assess financial health, will help to verify going concern necessary for choosing revenues based valuation methods. Creating of the value generators follows, what leads to preparing of the financial plan for the following years. From these plans, it will be able to calculate free cash flow, which is needed for the valuation using DCF Entity method. Final value of the company is estimated from previous analysis at the end of the thesis.
Keywords:
business valuation; DCF Entity; EVA Entity; DCF Entity; EVA Entity; ocenení podniku
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42937