Original title:
Reklama z pohledu etické regulace
Translated title:
Advertisement from the perspective of ethics regulation
Authors:
Krahulíková, Martina ; Boháček, Martin (advisor) ; Vavrečka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se převážně zabývá etickými pravidly reklamy. V obecné části práce je reklama a etika definována, je zde popsáno fungování etické regulace v ČR, její vztah k regulaci právní a dále etická úprava reklamy v dalších státech. Druhá část práce analyzuje počty stížností a reklamy projednávané AK RPR. Práci uzavírá shrnutí názorů spotřebitelů na reklamu obecně, na samoregulaci reklamy a jejich názorů na etičnost reklam.This diploma thesis mainly deals with the ethical rules of advertisement. In the general part, the thesis contains the definiton of advertisement and ethics, description of self-regulation in the Czech Republic, relationship between ethical and legal regulation and also self-regulation in other states. The second part analyses the number of complaints and ads discussed by Arbitration Committee. The diploma thesis is concluded with the opinions of consumers on advertisement in general, situation of self-regulation in the Czech Republic and ethical principles in advertisement.
Keywords:
Advertisement; Ethics; Regulation; Self-regulation; The Advertising Council; The Code of Advertisement; Etika; Kodex reklamy; Rada pro reklamu; Regulace; Reklama; Samoregulace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40594