Original title:
Internetové memy ve vztahu k marketingu
Translated title:
Internet Memes in Relation to Marketing
Authors:
Kolář, Jakub ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V práci se zaměřím na zkoumání využitelnosti memu, jakožto nástroje v oblasti marketingu a propagace, v porovnání s jinými nástroji. Součástí práce bude přiblížení historie a vývoje memu, memetiky a univerzálního Darwinismu. Druhy memů a náležitosti, které musí informace splňovat, aby se jednalo o mem, a změny, které nastaly u memů s nástupem internetu. V druhé části budu zkoumat vlastnosti, specifické pro online marketing a internetový mem. Druhy jeho šíření a pokusím se navrhnout přístup, s jakým by internetový mem mohl dosáhnout požadovaných výsledků s přihlédnutím na parametry některých úspěšných internetových memů posledních několika letIn this bachelor thesis I focus on inquiring the usage of meme as a tool in area of marketing and promotion in comparison to other tools. Part of a thesis talks about history and the development of meme, memetics and universal Darwinism. It defines requirements of meme and the difference which occurres when internet comes into play. In the second part I will investigate the properties specific for online marketing, internet meme and the variety of its spreading. I try to make a suggestion how to approach internet meme in order to accomplish desired goals with regard to characteristics of some succesful internet memes in last couple years.
Keywords:
Cultural evolution; Meme; Online marketing; Kulturní evoluce; Mem; Online marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40519