Original title:
Analýza marketingové strategie neziskové organizace Dogpoint
Translated title:
Analysis of Marketing Strategy of Dogpoint, a Non-profit Organization
Authors:
Jerichová, Lana ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Hejzlarová, Helena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je analýza marketingových aktivit, které jsou součástí marketingové strategie neziskové organizace Dogpoint, a následné sestavení souboru návrhů a doporučení, jejichž implementací by došlo k zefektivnění fungování organizace. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je vymezen teoretický rámec pro oblast neziskových organizací a marketingu v neziskových organizacích. V praktické části jsou potom získané poznatky aplikovány na příkladu neziskové organizace Dogpoint.The objective of this Master's thesis is to carry out an analysis of the marketing activities that form the overall marketing strategy of Dogpoint, a non-profit organization. Based on the findings, a set of recommendations and suggestions is formed with the goal of achieving better performance of the organization. The thesis is divided into two main parts. In the first part, a theoretical scope is defined for the area of non-profit organizations and related marketing activities. In the practical part, the obtained findings are applied to the example of Dogpoint.
Keywords:
financing of a non-profit organization; market research; marketing; marketing mix; non-profit organization; non-profit sector; financování neziskových organizací; marketing; marketingový mix; marketingový výzkum; nezisková organizace; neziskový sektor
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40348