Original title:
Využítí sociálních sítí v praxi firmy "business communication s.r.o."
Translated title:
Using social media in practice at business communication s.r.o.
Authors:
Švojgrová, Anna ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Michl, Jakub (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou vnitřní a vnější komunikace malého IT podniku business communication s.r.o. s důrazem na sociální sítě. Teoretická část se věnuje používání sociálních sítí jednotlivci i firmami v České republice i zahraničí. Praktická část seznamuje čtenáře s podnikem business communication a jeho firemní praxí, analyzuje jeho současnou vnitřní i vnější komunikaci s důrazem na sociální sítě, a identifikuje problémy, s nimiž se firma potýká. Cílem práce je návrh opatření ke zlepšení současného stavu firemního používání sociálních sítí.This thesis is an analysis of the internal and extrenal communication of a small IT company business communication s.r.o. with emphasis on social media. The theoretical part of this paper deals with the use of social networks by individuals and companies in the Czech Republic and abroad. The practical part introduces the reader into the company business communication and its business practise, analyses its current internal and external communication, especially via social networks, and identifies the problems the company is facing in this area. The result of this thesis is a proposition of changes designed to lead to a better use of social media by this company.
Keywords:
company communication; Facebook; social media; Twitter; Facebook; firemní komunikace; sociální sítě; Twitter
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40268