Název:
Transparency and Disclosure in Hospitals as a Competitive Advantage
Překlad názvu:
Transparency and disclosure in hospitals as a competitive advantage
Autoři:
Petrikevich, Natalia ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Hunter, Mostafa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] Transparency and information disclosure are important elements in the building strong and confiding relationships between core stakeholders of the hospital, including patients, physicians and hospital management, and allow improving hospital performance on the market. Effects of transparent information environment existence in the medical institution can be wide but the most compelling and attractive are those, which are connected with motivation to improve and change of patients and physicians attitudes towards organisation. On the base of non-for-profit hospital in one of the regions in the Russian Federation, this study examined information flows between hospital, physicians and patients, and their perspectives towards transparency. In order to achieve aims of the research, surveys and interview were conducted in the hospital, according to which results inferences and recommendations were developed.Transparentnost a zpřístupnění informací jsou důležitými elementy k navázání silných a důvěřivých vztahů mezi klíčovými zúčastněnými v nemocnici, včetně pacientů, lékařů a managementu nemocnice, a umožní zlepšení pozice nemocnice na trhu. Vlivy průhledného informačního prostředí ve zdravotnickém zařízení můžou být široké, ale nejpůsobivější a nejatraktivnější jsou ty, které jsou spojeny s motivací a zlepšením postojů pacientů a lékařů k organizaci. Na základě neziskové nemocnice v jedné z oblastí v Ruské federaci, tato studie zkoumala informační toky mezi nemocnici, lékaři a pacienty, a perspektivách směrem k transparentnosti. Za účelem dosažení cílů výzkumu byly provedeny průzkumy a rozhovory v nemocnici, podle kterých byly vyvinuty závěry a doporučení.
Klíčová slova:
efektivnost; informace managementu; informační toky; klíčový zainteresované osoby; konkurenční výhoda; kvalita; lékař; management nemocnice; nemocnice; nepřetržité zlepšení; pacient; transparentnost; výkonnost; zapojení zainteresovaných osob; zpřístupnění; competitive advantage; continuous improvement; core stakeholders; disclosure; effectiveness; hospital; hospital management; information flow; information management; patient; performance; physician; quality; stakeholders involvement; transparency
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/43809